Elizabeth Arden se to rozhodla změnit..

Elizabeth Arden se to rozhodla změnit.. Elizabeth Arden však nezanechala dědice. A také rtěnky – rtěnky Elizabeth Arden v desítkách provedení.. V roce 1934 byla už hodnota firmy Elizabeth Arden 15 milionů dolarů. Elizabeth Arden astronomicky bohatla – a vyrazila sbírat zkušenosti do zámoří. V roce 1915 se navíc Elizabeth Arden vdala. Následovaly salony Elizabeth Arden v Cannes, Biarritzu, Madridu, Římě, Berlíně – a také v americké Kalifornii.. Ohromující je i portfolio jejích přípravků – od roku 1920 byla Elizabeth Arden největším výrobcem kosmetického zboží na světě. A duch Elizabeth Arden v nich žije dál.. Když v roce 1966 Elizabeth Arden ve věku 84 let umírala, byla jednou z nejbohatších žen na světě. Laboratoř Shivell and Gladding vyrobila pro Elizabeth Arden také speciální „šlehaný krém“, přesně dle dispozic, které si Elizabeth vysnila, inspirovaná některými z dovezených pařížských produktů. Lewis pomohl Elizabeth s expanzí, podporoval její ambiciózní plány a také revoluční metody prodeje: Elizabeth Arden například v americkém kosmetickém průmyslu zavedla později velmi populární systém „kosmetických poradkyň“, které zákaznice navštěvovaly doma.. Z firmy Elizabeth Arden se stalo globálně uznávané impérium.. A když v roce 1939 chtěla konkurence její firmu znovu odkoupit, zněla valuace značky Elizabeth Arden už na 25 milionů dolarů. Dnes je značka Elizabeth Arden součástí obří skupiny Revlon Inc.. A Florence, která si už tehdy začala říkat Elizabeth (jméno Florence se jí zdálo být příliš provinční), se od své šéfky rychle učila. Od roku 1989 celé impérium včetně všech salonů Elizabeth Arden odkoupil globální gigant Unilever. Ve druhé polovině dvacátých let jsou kosmetických salonů Elizabeth Arden ne desítky, ale stovky, ještě před rokem 1930 jich je sto padesát. Když zemřela, zanechala po sobě sedmnáct společností spojených pod konsorciem Elizabeth Arden Inc. V jejím pojetí se stal z krásy celoživotní program, čímž Elizabeth Arden inspirovala tisíce svých pozdějších nástupkyň. Zranění se už nikdy řádně nezahojí, slavná Elizabeth Arden bude i v časech své největší slávy kulhat a chodit nakloněná mírně do strany.. K tomu už ve dvacátých letech Elizabeth Arden vybudovala úspěšnou síť víc než 150 velkých kosmetických salonů a salonů krásy v USA i po Evropě. V čem tkvělo kouzlo hry a rychle rostoucího byznysu? Vedle klasických zkrášlovacích kosmetických kúr a nejrůznějších kosmetických produktů začala totiž Elizabeth Arden svým zákaznicím jako vůbec první ve své době chytře nabízet i revoluční dietní, rehabilitační a komplexní cvičební programy.. Elizabeth svou firmu samozřejmě neprodala.. Elizabeth už se blížila padesátka, ale byla nadšenou propagátorkou jógy – pomáhala jí ulevit bolestem v kyčli, zranění z dětství ji pronásledovalo celý život. A ani doba hospodářské krize kupodivu zájem o malovátka značky Elizabeth Arden ani na jedné straně Atlantiku nesnížila. Ať jde, odkud přišel,“ pravila Elizabeth Arden u soudu, kde vyplatila manželovi štědré odchodné. „Obchodní cestující“ s kosmetikou se výborně uplatnily v odlehlých městech zejména na americkém Středozápadě, kde každá návštěva „cestovní kosmetičky“ od Miss Arden (tak si Elizabeth i po svatbě nechávala přezdívat) byla ohromnou událostí. Na vývěsním štítu se poprvé objevil název Elizabeth Arden, jméno, které si zakladatelka vymyslela, protože jí znělo „světově“.. A jestliže Helena Rubinstein už od konce devatenáctého století orientovala své podnikání na omlazovací krémy, Elizabeth Arden se v první třetině století dvacátého rozhodla vystavět široce rozkročené portfolio o tisícovkách kosmetických položek pleťové i dekorativní kosmetiky ve stovkách odstínů, vůní i typových variant, z nichž mnohé se prodávají dodnes.. Elizabeth Arden, to nebyla jen kosmetika, to byl kompletní životní styl. Elizabeth neradostnou dobu v bezpečí amerického komfortu trávila svérázným zbrojením – tušila, že poválečná doba přinese další konjunkturu. V době, kdy ženy konečně pochopily důležitost kosmetiky pro svou každodenní potřebu a líčení přestalo být doménou lehkých žen, cirkusaček a divadelních umělkyň, ale stalo se běžnou součástí domácnosti každé ženy, chtěla Elizabeth Arden zajít ještě dál.. Kdysi se potkali, když Elizabeth žádala o úvěr pro výstavbu a vybavení části sítě svých nových poboček. Vybavení interiéru pak vévodila jasná růžová barva, kterou Elizabeth milovala. „Může pracovat jako stenografka, u toho se sedí, trochu si vydělá a nebudeš ji mít na krku,“ vysvětlil v dopise otci – a ten nakonec kapituloval. Florence ale potkalo neštěstí – zřejmě při práci na farmě utrpěla úraz, při kterém si vykloubila a naštípla kyčel. Nájemné si mohla dovolit díky naspořenému spropitnému – stále totiž v New Yorku bydlela u svého staršího bratra, který ji v kariéře podporoval. Nakupovala také luxusní francouzské parfémy, vzorky rtěnek – a také oční make-up. O novinku byl u mondénních Newyorčanek takový zájem, že Elizabeth své dluhy bratrovi dokázala splatit během několika málo měsíců. V salonu se pořádaly i literární sedánky, diskutovalo se o módě, k dispozici byly zákaznicím i evropské dámské časopisy, které Elizabeth nechávala zasílat z Paříže.. Komplikovaný úraz ji však také nasměroval jinam, než jak plánoval otec, který doufal, že Florence zůstane pracovat na farmě až do dospělosti. Manželství s Thomasem však rozhodně tragické nebylo – aspoň ne v prvních letech. Jestliže se polská emigrantka Helena Rubinstein v Paříži přátelila se šlechtou a s umělci, její vrstevnice Elizabeth Arden, rodilá Kanaďanka, vybudovala v Americe pravé byznysové impérium miliardové hodnoty.. Pro své zákaznice otevřela slavné „farmy krásy“ – komplexní lázeňská zařízení, kde bylo k dispozici vše, po čem srdce bohaté dámské klientely touží. V roce 1910 se už rozhodla založit si vlastní salon. Sametově hebká textura krému měla lehkou pudrovou vůni a jemně krycí vlastnosti – přípravek se nanášel pod pudr jako předchůdce dnešních make-upů. Tady obcházela konkurenční salony krásy – sledovala a učila se. Vybavená celou řadou pařížských novinek se do New Yorku vrátila právě včas – v Evropě vypuklo peklo první světové války.. Řasenky a oční stíny, tužky na oči a tekuté linky byly totiž dosud ve Spojených státech věcí víceméně neznámou – a pokud si oči někdo výrazně líčil, byly to prostitutky. Náhoda oba dva znovu spojila při cestě z Paříže zpět do New Yorku – společně se plavili na lodi Lusitania, kterou během první světové války později stihne tragický osud.. Vybavení salonu financoval její bratr, od nějž si Florence, vlastně už Elizabeth, půjčila do začátku šest tisíc dolarů. Jeho zakladatelka se nikdy nezastavila a v čele svojí firmy stála až do své smrti dne 18. října 1966. Maloměstská honorace utrácela za krémy a šminky z New Yorku celé jmění – a Elizabeth měsíc co měsíc spokojeně počítala neustále rostoucí tržby.. Squibb Pharmaceuticals Company – a svou oblíbenou mladší sestru, která beztak nemohla pracovat na farmě, pozval i proti otcově vůli k sobě. Bankovní půjčku dostala – a sebevědomá, atraktivní a podnikavá žena zanechala v bance taky velký dojem. Červené dveře jsou nicméně poznávacím znamením této značky stále, firma je má dodnes ve svém logu. Práce ve farmaceutické firmě mladou ženu zaujala, stenografování však úplně ne. Ženy se tu měly cítit jako v nebi.. Firmu převzal roku 1971 farmaceutický koncern Eli Lilly and Company, od roku 1987 přešla značka pod skupinu Fabergé New York, která za brand zaplatila horentních 657 milionů dolarů. Ve skutečnosti se narodila na silvestra 1881 jako Florence Nightingale Graham v kanadské provincii Ontario. Namísto prostředků proti kožním nemocem si mladá Florence zkoušela míchat zkrášlující bylinkové pleťové krémy, chránící kůži proti slunci při práci na poli, a krémy na ruce, které nechtěla mít mozolnaté, ale šlechtěné a jemné. Situace rodiny se ještě zhoršila, když Florence ve věku šesti let zemřela její milovaná matka. Grahamovi pracovali na farmě, kterou provozoval otec rodiny, a i nejmenší děti tu byly od malička zvyklé pomáhat.. Její osobní jmění ve výši přes 50 milionů dolarů z ní v danou chvíli spolu s hodnotou všech jejích firem činilo jednu z nejbohatších žen světa.. Populární americká kosmetická značka otevřela své pobočky v prestižní pařížské Galeries Lafayette, nejnavštěvovanějším obchodním domě Evropy.. Nakonec zakotvila v tehdy už velmi úspěšné kosmetické firmě Eleanor Adair, kam se nabídla do služeb vývojářky krémů, ale také do pozice „treatment girl“. Na řadu svých procedur si zajistila mezinárodní patenty, obrovské příjmy jí plynuly i z licencí na jí vymyšlené produkty, které kosmetický průmysl využívá dodnes.. Její „farmy krásy“, kam se z obou stran Atlantiku sjížděly rekreovat, zkrášlovat a také hubnout snad všechny celebrity tehdejší doby od manželek velkoprůmyslníků až po hollywoodské herečky, byly proslulé.. „A nechat si dělat ze života peklo, protože jsem úspěšná, to není nic pro mě. Někdy se také jako datum jejího narození uvádí rok 1878 či naopak 1884, o svém skutečném věku ovšem celý život důsledně mlžila.. Bavila ji jen práce v laboratoři. Starší bratr, William, uspěl v New Yorku ve farmaceutické firmě E. Od všemožných kosmetických procedur a dietních kúr až po nejrůznější společenské a sportovní vyžití. Její firma měla tou dobou hodnotu 15 milionů dolarů.. Dveře své firmy nechala natřít výraznou červenou barvou, která jí evokovala lásku a život, a byla v ulici už zdaleka k nepřehlédnutí. Právě na jejím obličeji majitelka zákaznicím demonstrovala účinky některých svých výrobků.. Dodnes jsou mimochodem poznávacím znamením této firmy.. Nemocné dítě už na poli pracovat nemohlo, a tak její otec díky penězům, které zbyly z dědictví po bohatších příbuzných zemřelé maminky, poslal prý mimořádně bystrou Florence na studia.. Děti nikdy neměla, zřejmě je nemohla mít ze zdravotních důvodů. Následovaly pobočky v řadě francouzských měst a také na francouzské Riviéře, dokonce v populárním, ba legendárním hotelu Negresco na Azurovém pobřeží. Přestála i rozvod s Tomem Lewisem, který na úspěch své manželky začal po dvaceti letech od svatby nezřízeně žárlit. Růžové tu bylo všechno od ručníků a koberců až po umyvadla, stěny zdobily růžové damaškové tapety. Co novinka, to hit ve všech kosmetických salonech s červenými dveřmi.. Rodina s pěti dětmi, z nichž Florence byla druhá nejmladší, se musela ohánět. Jméno, které ji celosvětově proslavilo, bylo jméno smyšlené. Ani v Kanadě je však nečekal žádný velký přepych. Její firma, založená v roce 1910, jí už v roce 1926 nesla roční obrat dva miliony dolarů, na tehdejší dobu zcela astronomickou sumu.. A Florence, které tehdy bylo už sedmadvacet let, se roku 1909 přestěhovala na Manhattan.. Přišla celá generace moderních řasenek a tužek na oči, stejně jako kompaktní oční stíny. Následovaly pobočky v Bostonu a dalších šesti městech USA.. Jejím manželem se stal bankéř Thomas Jenkins Lewis. V jejích salonech se provozovaly gymnastické lekce, byly tu k dispozici služby kadeřníka, masáže, manikúra i pedikúra, podávaly se i lehké, dietní obědy a svačiny a k nim očistné bylinné čaje, jejichž složení bylo obchodním tajemstvím paní majitelky. A hned na 5th Avenue, kde už tehdy sídlily prvotřídní obchody a módní firmy. Elizabeth, které se už blížila třicítka, díky svým předchozím zkušenostem nechtěla být jen dalším „prodejcem krémů“. Od té doby žily děti jenom s otcem, který se o ně snažil dál příkladně starat. Roku 1914 už otvírá pobočku ve Washingtonu, kam usadila svou sestru Gladys, která se stala její obchodní partnerkou. Protože se jí v předchozím zaměstnání nelíbilo vybavení salonu, rozhodla se konkurovat přepychem. Bývala souputnicí Heleny Rubinstein, jejíž příběh z našeho seriálu o historických podnikatelkách už dobře znáte, a také její největší rivalkou.. Expanze pokračuje i po Evropě, která se z hrůz válečného konfliktu ve dvacátých letech rychle vzpamatovala.

Značky:

elisabeth rtěnka desítka hodnota firma zkušenost kalifornie laboratoř dispozice expanze metoda poradkyně zákaznice konkurence valuace značka součást skupina florence polovina stovka společnost krása nástupkyně sláva strana evropa doba padesátka propagátorka bolest krize cestující kosmetika návštěva kosmetička miss svatba událost zakladatelka helena tisícovka položka varianta konjunktura důležitost potřeba doména cirkusačka umělkyně domácnost výstavba pobočka barva stenografka práce farma kariéra novinka newyorčanka sedánka dospělost emigrantka šlechta vrstevnice kanaďanka amerika klientela textura vlastnost válka řasenka tužka linka prostitutka náhoda cesta lusitania smrt honorace šminka tržba company sestra půjčka banka dveře lilly skutečnost nightingale provincie nemoc ruka situace rodina matka chvíle galery eleanor služba vývojářka pozice girl procedura licence celebrita manželka herečka láska ulice majitelka příbuzná maminka riviéra stěna tapeta kanada suma generace lekce manikúra pedikúra svačina avenue třicítka gladys partnerka souputnice podnikatelka rivalka hrůza elizabeth hodnota firmy dispozic zákaznice firmu značky značka florence krásy evropě zákaznicím době doba kosmetikou kosmetičky kosmetiky kosmetika dobu poboček práci farmě dispozici hodnoty farmy firma práce firmě hodnotou firem pobočky evropy doby dobou hodnotu pobočku